Förbränning

Publicerad 2013-02-28 20:23:05 i Allmänt,

Om man vill öka sin förbränning över dagen är ett tips att starta dagen med lite pulshöjande träning. Då kommer hjärtat igång och man förbränner mer efteråt vid återhämtningen. Att starta dagen med en promenad är toppen men lägger man in lite intervaller eller ruscher ibörjan av promenaden är det lättare att hålla ett högre tempo och högre puls efteråt. Imorse blev det 55 minuter på löpbandet för mig. Tanken var egentligen PowerWalk efter dubbelpass igår och träning igen ikväll. Men det blev för tråkigt! 10 enminutare klämdes då in med 30sekunders vila mellan. När jag sedan återgick till pw var det lättare att hålla upp pulsen vilket kändes bra! Kör hårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

LISA

Att träna är det bästa jag vet! Jag skriver här på bloggen om mitt liv där träningen ligger i fokus. Jag bor i en liten stad mellan Stockholm och Göteborg tillsammans med min pojkvän och hund. Jag är 23 år och arbetar som lärare. Välkommen till liveteller?

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela