Varvet.

Publicerad 2013-05-22 17:50:00 i Allmänt,

Ja det var väl dags att summera helgen. Som många säkert vet var det otroligt varmt och det var denna lördagen ingen fördel att starta tidigt. Jag startade inte allt för tidigt men solens starka strålar fram till 15 km räcker gott och väl. Den 30 gradiga värmen återstod men där kom min räddning. En hagelskur attackerade och jag har aldrig förr blivit så glad över hagel. Tror många höll med mig, iaf de som sprang. 
 
Jag höll 5 min tempo de första fem km och hoppades kunna hålla det resten men värmen blev för påtaglig så saktade in och fick en snitt tid på 5.20 min/km jodå får va nöjd med det i värmen. Sluttiden blev 1,52,54 och hamnade på placering kring 1400(totalt av damerna) 600 placeringar bättre än förra året fast en sämre tid. Förra året tänkte jag "aldrig mer" direkt efter men i år vill jag ha revansch jag är redan sugen på nästa varv. Häng med! :)
 
Bjuder på en ful bild på mig in action från loppet ;)
 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2013-05-22 21:06:26

Härligt Lisa! Då kör vi mot varvet 2014 :)

Svar: Absolut :)
LISA

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

LISA

Att träna är det bästa jag vet! Jag skriver här på bloggen om mitt liv där träningen ligger i fokus. Jag bor i en liten stad mellan Stockholm och Göteborg tillsammans med min pojkvän och hund. Jag är 23 år och arbetar som lärare. Välkommen till liveteller?

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela